Ik loop rond als een kip zonder kop…

Herken jij je niet hierin, dan hoef je niet verder te lezen want dan heb je mijn transformatie verhaal niet nodig.

Maar misschien herken jij je wel hierin en dan is het goed om verder te lezen.

Een klant van VA Goed Geregeld herkende zich wel hierin. Hij trok letterlijk aan de noodbel.

  • Een overvolle mailbox, een lange to do lijst, geen rust meer;
  • Zijn gezin klaagde dat hij nooit meer tijd had en alleen maar aan het werk was;
  • Hij had succes als ondernemer maar de klanten en andere relaties werden ontevreden;
  • Hij vergat afspraken en raakte documenten en facturen kwijt;
  • Om succes met zijn bedrijf te blijven houden was het nodig om nieuwe plannen uit te werken, maar daar kwam niks van terecht;
  • Hij wist dat er iets moest veranderen, maar had geen idee hoe.

Als hij zo zou doorgaan dan bestaat zijn bedrijf in 2019 niet meer.

Stap voor stap zijn we aan de slag gegaan.

 Vanaf dag 1 ben ik gestart met het opruimen van de e-mail en zijn we met submappen gaan werken.
 Nu is er een overzichtelijke e-mailbox met alleen een paar e-mails in de inbox waarop actie moet wordt ondernomen.

√ Alle papiertjes en to do lijstjes zijn bij elkaar gezet en gerubriceerd in Trello, een projectmanagementtool.

√ Vanaf dag 1 heb ik zelfstandig taken opgepakt. In het begin waren het eenvoudige taken, maar ik kreeg steeds meer kennis en pak nu zoveel mogelijktaken zelfstandig op.

Er is een procesbeschrijving van de corebusiness die zo door iemand kan worden overgenomen.

En zo veranderde er steeds meer. Zo gaaf om de verandering te zien bij de ondernemer. Van lopen als een kip zonder kop naar een enthousiaste en blije ondernemer met overzicht en ruimte om echt aan de slag te gaan met groeiplannen!

Met ondersteuning van VA Goed Geregeld gaat de klant op weg naar meer succes en maakt een geweldige ondernemersreis.

Wil je meer informatie over hoe zo’n samenwerking nou gaat? Download het E-book  “Why a VA”